Business & Society

Boost je bedrijf in Google

Boost je bedrijf in Google

Boost je bedrijf in Google
maart 22
06:43 2021

Wie op zoek is naar informatie, een product wil aankopen of een bedrijf beter wil leren kennen geeft een zoekterm in in Google. Deze zoekmachine is de laatste jaren onze beste vriend. Als we naar België kijken, zien we dat in 2020 bijna 95 procent van alle zoekopdrachten via Google gebeurde. Maar wist je dat je een zoekmachine als Google ook kunt optimaliseren, wat voordelig is voor jouw onderneming?

Wie staat er op de eerste pagina in Google?

Zoek je iets op via Google, dan ben je geneigd om vooral zoekresultaten op de eerste pagina te bekijken. Eventueel klik je door tot op de tweede pagina, maar verder dan dat zal je wellicht niet geraken. Als bedrijf dat producten of diensten aanbiedt via Google, wil je natuurlijk zo veel mogelijk gevonden worden. Je wilt dat iemand jouw service verkiest en niet die van je concurrent. Daarom wil je dus ook op de eerste pagina van Google staan. Maar dat wil iedereen…

Meer gratis verkeer naar jouw website

Het is de bedoeling dat jouw website een hogere positie krijgt in een zoekmachine als Google. Daarvoor kan je gebruik maken van SEO, of Search Engine Optimization. Je optimaliseert je website op drie vlakken: je website is technisch gezien beter, je maakt dat de inhoud, of content, interessant is en je verhoogt je autoriteit op basis van zogenaamde backlinks. Die drie elementen kunnen ervoor zorgen dat je positie in Google verandert. Op basis van een uitgebreide analyse van jouw website, zorgen experten ervoor dat je website maximaal geoptimaliseerd is.

Vind de weg naar jouw webshop

Verkoop je iets op het internet, dan wil je dat zo veel mogelijk potentiële klanten de weg vinden naar jouw webshop. Met SEO voor een webshop doe je aan zoekmachineoptimalisatie specifiek voor webshops. Vier belangrijke stappen die hierbij komen kijken zijn: zoekwoordenanalyse, concurrentieanalyse, prioriteitenbepaling en contentcreatie en
-optimalisatie.

© Pixabay.com

Leer Google kennen via tools

SEO is vaak een heel technisch verhaal. Het is daarom geen slecht idee om je te laten begeleiden door mensen die kaas gegeten hebben van SEO en hun expertise met jou kunnen delen. Dergelijke SEO-experts maken een analyse met specifieke tools en doen onder meer een zoekwoordonderzoek. Op basis van die gegevens zien ze hoe het gesteld is met jouw website en geven ze je advies om een hogere positie in Google te verkrijgen.

Wil jij jouw website ook optimaliseren, meer (potentiële) klanten naar jouw website leiden en ze laten kenneis maken met jouw aanbod? Dan kan een marketingagentschap of SEO-bureau jou daar zeker bij helpen!