Opvallen met merchandise dat doe je zo!

Als bedrijf wil je natuurlijk opvallen tussen de concurrentie. Je wilt dat mensen jouw naam herkennen en dat ze weten waar jouw bedrijf voor staat. Maar hoe kun je dit nu het beste doen? Je zou kunnen denken aan een nieuwe reclamecampagne, maar dat kan erg prijzig zijn. Een alternatief is merchandise maken voor jouw bedrijf. Hiermee kun je opvallen én de naamsbekendheid vergroten, als je het goed aanpakt tenminste.
Wees creatief
Met merchandise kun je echt alle kanten op. Er zijn tal van producten die je kunt bedrukken met jouw logo of slogan. Denk aan T-shirts, mokken, petten en zelfs paraplu’s. Probeer origineel te zijn en kies voor iets wat mensen ook daadwerkelijk willen gebruiken. Een goede brainstormsessie is hier dus vereist. Een leuke denkoefening met je team! Denk wel aan de kwaliteit. Je wilt niet dat mensen na een dag doorhebben dat het product van slechte kwaliteit is en je bedrijf straks associëren met rommel. Kies daarom voor producten die lang meegaan en waar mensen echt iets aan hebben.
Een vleugje humor
Humor is een geweldige manier om op te vallen. Probeer origineel en grappig te zijn. Zo kun je bijvoorbeeld kiezen voor een t-shirt met een leuke catchy slogan of een mok met een grappige afbeelding. Iets grappigs onthouden mensen beter. Maar let wel dat de humor aansluit bij jouw bedrijf en de waarden die je uitdraagt. Zorg ervoor dat het ontwerp past bij jouw huisstijl en dat het iets uitstraalt wat jouw bedrijf vertegenwoordigt. Geen evidente klus, maar eens je iets leuks gevonden hebt, zit je goed en kanje het voor heel wat dingen gebruiken. Denk aan stickers laten maken en pennen bedrukken.
En er is meer
Merchandise kan ook een geweldige manier zijn om een evenement of speciale gelegenheid te promoten. Of het nu gaat om een bedrijfsfeest, een jubileum, een beurs of een productlancering. Denk bijvoorbeeld aan het uitdelen van T-shirts die je kreeg door je kleding te bedrukken of het aanbieden van een goodiebag met bedrukte items op een beurs. Zo maak je niet alleen indruk op de deelnemers, maar creëer je ook een blijvende herinnering aan het evenement of de gelegenheid.
Klantrelaties
Nog niet overtuigd van het belang van merchandise? Naast het vergroten van de naamsbekendheid, kun je met merchandise ook de relatie versterken met de klant. Mensen voelen zich vaak verbonden met een bedrijf waarvan ze iets tastbaars in bezit hebben. Het kan zelfs zo zijn dat ze makkelijker geneigd zijn om opnieuw zaken met je te doen wanneer ze positieve ervaringen hebben met jouw merchandise. Reden genoeg dus om te investeren in merchandise, denk je niet?