Origineel reclame maken in tijden van social media
Wanneer je een eigen bedrijf hebt, dan weet je ongetwijfeld hoe belangrijk jouw klantenbestand is. Bij heel veel bedrijven zijn de klanten de grootste bron van inkomsten. Maar naast een uitgebreid klantenbestand met vooral terugkerende klanten is natuurlijk ook de uitstraling van jouw bedrijf erg belangrijk. Daarvoor moet er reclame gemaakt worden en dit liefst op een positieve manier om zo klanten te overtuigen om voor jouw bedrijf te kiezen. Met deze originele methodes zet je jouw bedrijf alvast in een positief daglicht.
Gebruik social media zoals het hoort
Tegenwoordig is social media niet meer weg te denken uit het dagelijkse leven. Maar ook voor bedrijven is social media een buitenkans om meteen een grote doelgroep te bereiken en zo jouw boodschap over te brengen aan potentiële klanten. Maak zelf een Facebookpagina, Instagramaccount of Twitterpagina aan en plaats er regelmatig updates over jouw bedrijf, over de activiteiten, over producten, … Zo blijven jouw huidige klanten op de hoogte en zien nieuwe klanten ook meteen waarvoor jouw bedrijf staat. Hou wel steeds in het achterhoofd dat deze pagina’s voor professionele doeleinden zijn, en niet voor persoonlijke.
Gepersonaliseerd drukwerk voor de persoonlijke touch
Een mooi afgewerkt visitekaartje afgeven aan iemand die je kent of aan iemand die voor het eerst iets aankoopt bij jouw bedrijf zorgt voor een extra persoonlijke touch en heeft automatisch een meerwaarde. Tegenwoordig kun je niet alleen visitekaartjes eenvoudig online personaliseren en bestellen, maar ook ander gepersonaliseerd drukwerk zoals flyers, brochures, stickers en verpakkingen kun je eenvoudig zelf creëren via een online printer zoals bijvoorbeeld Drukzo.
Verstuur af en toe een nieuwsbrief
Je hoort vaak van mensen dat ze te veel nieuwsbrieven ontvangen in hun mailbox. Maar toch blijft het versturen van een nieuwsbrief een erg krachtige tool om reclame te maken voor jouw bedrijf. Wanneer je regelmatig een nieuwsbrief verstuurt, dan betrek je jouw klanten bij jouw bedrijf en blijven ze op de hoogte van het laatste nieuws. Zeker als je een grote database hebt van emailadressen, dan kan een nieuwsbrief ook een bron van extra inkomsten zijn.
Organiseer regelmatig een wedstrijd
Om mensen nog meer te betrekken bij jouw bedrijf kun je af en toe een wedstrijd organiseren. Dit hoeft zeker niet wekelijks of maandelijks te zijn, maar door een dergelijke actie op te zetten jouw bedrijf van dichterbij volgen omdat ze er simpelweg iets kunnen winnen. Denk trouwens ook maar aan de mond-aan-mond reclame die een wedstrijd met zich meebrengt. Iemand die een leuke prijs gewonnen heeft, zal maar al te graag doorvertellen waar hij of zij die prijs gewonnen heeft.
Adverteren als het moet
Een manier die door heel veel bedrijven gebruikt wordt om extra reclame te maken, is adverteren. Dit kan bijvoorbeeld in een magazine zijn, in de krant, op televisie, op de radio, … Wanneer je beslist om te adverteren met de bedoeling nieuwe klanten dan zorg je best dat medium waar je adverteert aansluit bij de doelgroep die je wil bereiken. Zo heb je de meeste kansen op een succesvolle reclamecampagne.