Business & Society

Zet jouw bedrijf online in de kijker!

Zet jouw bedrijf online in de kijker!

Zet jouw bedrijf online in de kijker!
december 30
14:00 2022

Wie aan reclame denkt, denkt wellicht aan dure tv-spots tijdens prime time of aan gigantische billboards langs de kant van de weg. Wil jij je product of bedrijf niet alleen offline, maar ook online in de aandacht plaatsen? Prima, online zichtbaarheid is immers essentieel als je wil dat je product of dienst aanslaat bij een potentiële consument. In dit artikel lees je hoe je je bedrijf ook online in de kijker kan zetten.

Wat is online zichtbaarheid?

Online zichtbaar zijn, kan op diverse platformen. In de eerste plaats is het belangrijk dat je aanwezig en zichtbaar bent in een zoekmachine zoals Google. Wie op zoek gaat naar een bepaald product op Google, moet op jouw product botsen. Of dat is toch de bedoeling. En we weten dat consumenten tegenwoordig niet te veel en te lang willen zoeken, dus het is de bedoeling dat jouw website op de eerste pagina van Google staat. Hoe hoger je rankt in de zogenoemde SERP (Search Engine Result Page), hoe beter. Afhankelijk van de doelgroep, is het interessant om ook op (bepaalde) socialemediakanelen aanwezig bent. Wil je jongeren aanspreken? Dan kan een actief account op Instagram of TikTok niet ontbreken.

Organisch groeien

Wil je graag zo hoog mogelijk in de SERP staan zonder er veel geld aan uit te geven, maar door de kwaliteit van je website? Dat is alvast de juiste mindset! Je doet er immers goed aan om organisch te groeien en zo stilaan hoger te ranken in Google. Vergis je niet: linkbuilding is een langetermijntraject. Door op diverse websites en blogs kwalitatieve blogposts of artikels te plaatsen met een tweetal do follow links naar je website, laat Google je website en vooral de domeinautoriteit ervan stilaan groeien. Om organisch te groeien is het natuurlijk belangrijk dat je website gebruiksvriendelijk en SEO-geoptimaliseerd is. Een SEO analyse leert je al snel waar er nog verbeterpunten zijn en of je niet aan overoptimalisatie doet.

© Pexels.com

Google Ads 

Kies je voor Google Ads, dan betaal je Google om je website bovenaan de zoekmachinepagina te plaatsen. Deze betalende advertenties herken je aan het label ‘Advertentie’ dat er steeds bijstaat. Een goede manier om je website in de kijker te zetten, maar geen duurzame oplossing… Wil je liefst zo lang mogelijk bovenaan de SERP staan – in de top 5, bijvoorbeeld – dan zet je beter in op een goede en langdurige linkbuildingstrategie, uitgewerkt door een linkbuilding agency met kennis van zaken.