Business & Society

Digitale oplossingen voor kantoorgebouwen

Digitale oplossingen voor kantoorgebouwen

Digitale oplossingen voor kantoorgebouwen
april 22
10:02 2021

Aan de hand van slimme technologie kan je de productiviteit van de dagdagelijkse workflow verhogen. Werk en communiceer vlotter, gerichter en krijg meer controle op de gang van zaken binnen jouw kantoorgebouw. Go digital!

Signage digital

Signage digital is dé oplossing voor displaycommunicatie aan het onthaal, in wachtruimtes of in vergaderzalen. Bedrijfsfilmpjes, productlanceringen of andere belangrijke boodschappen bereiken je klanten rechtstreeks. De getoonde boodschappen en informatie beheer je simpelweg vanuit één centraal punt en dat voor al je kantoren en doelgroepen of die nu in hetzelfde gebouw zitten, of zich aan de andere kant van de wereld bevinden. Narrow casting, of digital signage is een zeer doeltreffende communicatietool en brengt heel wat mogelijkheden met zich mee. Waarom? Je kan gerichte en dynamische content tonen op de schermen op de momenten dat mensen er ook effectief naar kijken: denk aan wachtruimtes, onthaal of bijvoorbeeld refters, maar ook wegverwijzing of agendaplanning kan worden getoond. De mogelijkheden zijn daadwerkelijk eindeloos. Digital signage kan je inzetten voor zowel interne als externe communicatie. Wil je starten met signage digital houd dan rekening met de volgende tip. Content is key, zorg daarom voor een doordachte contentstrategie om tot een succesvolle methodiek te komen, vraag je hierbij altijd af wie je wil bereiken met welk doel en op welke manier.

Digitale oplossingen voor kantoorgebouwe
© Pixabay.com

Bezoekersregistratie

Een andere slimme digitale oplossing is het digitaliseren van je bezoekersregistratie. Hiermee kan je de productiviteit van je onthaalmedewerkers aanzienlijk verhogen. Wanneer je je bezoekers digitaal ontvangt, gebeurt dit snel en efficiënt: geen onnodige wachttijden of tijdverlies door lange rijen. Je kan bovendien gemakkelijk data en gewenste bezoekersinformatie verzamelen en opvragen. Een bijkomend voordeel van digitale registratie is dat je bezoekersstromen makkelijker kunt managen. Klanten of bezoekers die meer informatie willen over jouw bedrijf of met vragen zitten kunnen zich melden aan de receptie zonder de rij op te houden en andere bezoekers kunnen zich verder vlot aanmelden met als gevolg een feilloze in- en uitstroom van bezoekers en een betere controle op bezoekersaantallen. En uw receptionist(e)? Die bespaart een zee van tijd waardoor andere taken sneller afgehandeld kunnen worden. Opteer je voor een volledig onbemand onthaal? Dan kan een inschrijvingsflow op maat van jouw bedrijf een oplossing zijn. Arriveert een bezoeker voor een specifieke afspraak? Het systeem herkent dit. De betreffende persoon in het gebouw wordt dan ook meteen automatisch op de hoogte gebracht via een notificatiesysteem per mail. En ook qua veiligheid kan je met een digitale bezoekersregistratie punten scoren: je hebt namelijk een realtime beeld wie er zich waar in het gebouw bevindt, wat op crisismomenten een voorsprong kan geven.

Een digitale receptie is dus tijdbesparend voor zowel bezoekers als jouw personeel, het verhoogt de productiviteit en verzamelt data. Het digitalisering van diensten zoals je onthaal en de registratie van bezoekers kan je bedrijf een hoop opleveren, mis de boot niet!